Muzium Negara




    Weekend awal-awal sem memang masa untuk berjimba sebab takde asignment,test,kuiz dan lab report nak kena buat.Dah la tiap-tiap sem seminggu ada 3 lab.So kena ada 3 lab report la nak kena submit tiap minggu kan.Tapi kan,aku ada 1 pengajaran la daripada lab report(sekarang aku dah pandai amek pengajaran).Masa final exam physical chemistry sem lepas ada 1 soalan tanya pasal benda yang kitorang tak belajar dalam kelas tapi soalan tu aku penah jawab dalam lab report.Syukur sangat-sangat sebab soalan tu aku memang usaha cari kat internet sebelum submit lab report tu dan tadaaaaa aku INGAT masa final.Nampak tak perkataan 'ingat' tu sampai capslock sebab terlalu pentingAlhamdulillah la aku A paper tu.So pengajarannya buat la setiap benda tu dengan ikhlas dan sunguh-sungguh.Gitu haa kesimpulan dia,motivasi sangat aku malam ni.

  Semalam aku,Ati,Anaz,Farahin,Pina,Im,Su dan Aseng pegi Muzium Negara.Kawan-kawan aku gelak bile dengar kami nak pegi muzium.Apa ingat lawak sangat ke,orang macam kau lah yang lupakan sejarah taw tak.Orang yan melupakan sejarah pasti akan mengulanginya.Oke over.

Tadaaa dah sampai!Lebih kurang setengah jam dari UiTM.

Dari kiri Pina,Ati dan farahin.

Eya cakap muka aku sama dengan makcik sebelah ni -..-


Ni depan muzium.Anak sape ntah ni kitorang panggil amek gambar.

Oke muka Ati lawak.haha.Macam belon yang dalam dia ada tepung boleh main penyet2 yang Dora kotak biru  ada gambar macam doraemon tu.Aku bayangkan muka Ati macam belon tu hihi.
 


Adik belakang tu pun nak masuk jugak.Rombongan sekolah agaknye.






Belakang tu kapal Portugal.


First time pegi Masjid Negara.Memang sangat cantek siyes tak tipu sumpah.



    Lepas semayang maghrib kitorang pon gerak la pusing KL.Ekceli sesat tapi malu nak ngaku sesat haha,tak KL la kan sesat-sesat ni.Pastu siap berhenti tanye polis kat tepi jalan direction nak ke Shah Alam.Polis tu siap lukis peta haaa bagi kat kitorang.Ada sorang polis tu tanya macam ni:


   Polis : Belajar lagi ke?
   Aku  : Aah,study kat UiTM.
   Polis : Oh amek Law eh?
   Aku  : Tak la,medik.(dengan muka yakin)

     Sory pakcik,kalau saya cakap food tech mesti pakcik angguk-angguk tapi sebenranya dalam hati tak tahu pon kan food tech tu kos dia macam mana.Tunggu la saya keja ngan JAKIM ke,Nestle ke nanti baru saya jumpa pakcik balik pastu cakap pakcik ingat tak 22 september 2012 dulu ada budak UiTM sesat pastu tanya jalan, saya la tu,sebenarnya saya bukan budak medik tapi saya food technologist.Oke cukup.

  lama jugak la kitorang pusing-pusing sampai la jumpak balik Federal Highway.Ati yang dok KL pun tak tahu jalan sebab dia cakap dia jenis kalau masuk kereta pommm terus tidur.Amboi over tidur siap ada bunyi pommm.Lepas makan McD kat ss2 terus balik.Ok sekian babai.


  

No comments:

SYIFA SYAHIRAH COPYRIGHT RESERVED